fbpx

מורים פרטיים – לא מה שחשבתם

רבים מתושבי רמת השרון נעזרים במורים פרטיים ומרכזי למידה לאורך שנים. חלק ניכר מהם מאמין שמורה פרטי בתיכון הוא בדיוק אותו מורה פרטי מחטיבת הביניים או מהיסודי: מישהו שיושב עם הילד/ה על שיעורי בית, עוזר להכין עבודות ולהתכונן למבחנים. זה אולי מתאים בגילאים הצעירים הללו, אבל בתיכון מדובר במשחק אחר לגמרי.

מורה פרטית טובה היא בראש ובראשונה "אחר משמעותי", דמוי חונכת/מנטורית, שהקשר בינה לבין התלמיד/ה לא חד פעמי, אלא מתפתח וכולל אמון. למה זה חשוב? כדי ללמד את הילדים שלנו להעז להצליח.

מורה שבאה והולכת, אולי מצליחה ללמד את החומר, אבל שומרת על התלמיד במסגרת בטוחה שלא תמיד מהווה את טובתו. תלמיד שמסתפק ב80 ומורה שלא מלווה אותו לעומק, עלול להחמיץ את האפשרות להצטיין ולנסוק.

הצטיינות היא לא רק יעד טכני של תעודת בגרות, אלא אמצעי להעצמה של צעירים שמגלים לראשונה למה הם מסוגלים. שמבינים מהי התמודדות מורכבת, שמעזים לצפות מעצמם ומתאמצים למצוא את הדרך הנכונה, בידיעה שיש תמיד מי שמכוון אותם. תלמידים שמקבלים 100 במבחן זוכים למבט חדש על העתיד שלהם. נשמע תלוש? תבדקו אותנו.

כמעט כל תלמיד שהגיע ל"מאהתחלה" חשב שהוא תלמיד בינוני מינוס, או לפעמים נכשל. ציון של 75 או 85 היה משמח אותם מאוד וכשהעזנו לומר להם שהם מסוגלים לקבל 100, תמיד הורמו גבות. אבל בלימודים, כמו בחיים עצמם, צריך לסמן יעדים ולחתור אליהם. לא תמיד קל להגיע אליהם, אבל הצלחה היא לא קו ישר. מה שבטוח הוא שהיא תמיד שם ויעידו כל תעודות הבגרות שעזרנו להשיג וכולן בממוצע של 90 ומעלה, כשרבות מהן הרבה מעל 100.

אז רגע לפני שאתם מחפשים "מורה פרטי" שיעבוד על טכניקת שינון או תעריף מוזל, תחשבו אם אתם רוצים להעניק לילדים שלכם משהו שהוא הרבה מעבר לציון.

שתפו פוסט זה עם חברים

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

פוסטים אחרונים

גלילה למעלה