fbpx

אבחון פסיכו-דידקטי

מהו אבחון פסיכו- דידקטי?
שני החלקים העיקריים באבחון זה הם אבחון הפסיכולוגי והאבחון הדידקטי.
האבחון הפסיכולוגי כולל בדיקה של רמת האיי קיו – רמת המשכל. בחלק זה של האבחון נערכת בדיקה של מצבו הרגשי של הילד ע"י מבחנים השלכתיים, בדרך כלל באמצעות ציורים, סיפורים בתמונות, וכתמי דיו. כמו כן נעשים גם מבחני אישיות. מבחנים אלו בודקים חרדות, דרכי התמודדות ודימוי עצמי.


האבחון הדידקטי מתייחס יותר לפן ה"לימודי" והוא כולל מבחנים הבודקים יכולת לימודית, דיסלקציה, קשיים במקצועות לימודיים – רבי מלל, מתמטיקה ואנגלית, יכולת שפתית, זיכרון, שגיאות כתיב ורצף כתב.

בדרך כלל משלבים בהליך האבחוני גם מבדקים ממוחשבים.
הוותיק יותר הוא מבחן TOVA שבודק את מאפייני הפרעות קשב וריכוז, אימפולסיביות, מידת קשב, רמת ריכוז וזמן תגובה.
בשנים האחרונות בולט גם השימוש ב MOXO שמתייחס גם להשפעות חיצוניות כמו היפראקטיביות והפרעות
חיצוניות ומאפשר אבחון ברור לפי ארבעה קריטריונים: קשב, תזמון, אימפולסיביות והיפראקטיביות.

שימו לב: את הMOXO ניתן לבצע גם ללא איבחון מלא, במימון חלקי של קופות החולים, והוא מומלץ למי שחושד שיש לו קושי בקשב וריכוז.

מניסיון, אני יכולה לגלות שבמשך שנים בן הזוג שלי סירב להכיר בהפרעת הקשב שלו וחשב שאני "מביאה את העבודה הביתה", אבל כשניגש לMOXO הבודק הסביר לו שהוא המקרה הקיצוני ביותר שבו נתקל.


אם לא מדובר בהתאמות של משרד החינוך, אלא בצורך לזהות הפרעת קשב וריכוז, מבחן ה"מוקסו" מספיק. התוצאות מגיעות תוך יום-יומיים וניגשים איתן לרופא המשפחה לקבלת מרשם.


בפוסט הבא, אסביר על ריטלין והמשמעויות שלו, כולל טיפים חשובים שמונעים תופעות לוואי ומשום מה נוירולוגים רבים מפספסים.

שתפו פוסט זה עם חברים

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

פוסטים אחרונים

גלילה למעלה