fbpx

לומדים בקפסולות מאהתחלה

גם השנה משרד החינוך מדבר על מתווה של למידה חלקית מרחוק לילדי התיכונים והחטיבה החל מה-1.9. 

על פי הפרסומים, תלמידי התיכונים צפויים להגיע לבית הספר פעמיים בשבוע בלבד.

המשמעות?

הילדים יהיו בבית. 

ההורים בעבודה. 

והלימודים, שגרת החיים והמיומנויות, מה איתם? כולם עשויים להפגע מאוד בהעדר מסגרת.

מתוך הכרות והבנה מעמיקה של צרכי תלמידי התיכון יצרתי את קפסולות מאהתחלה. 

הילדים לומדים בקבוצה קטנה אמיתית. פרטית. לפי ההנחיות משרד הבריאות ובעיקר – חווים למידה אפקטיבית.

הבנתי שהתקופה הזאת יכולה לשמש כמנוף אדיר להצלחה! 

התלמידים יכולים ללמוד בתהליך אמיתי, הם מקבלים דפים ממוקדים, תמיכה בלמידה מרחוק, לומדים מה שצריך ועוד הרבה יותר.

כשאימהות מדברות איתי בחשש על רוח התקופה, אני מרגישה צורך להראות את הצד השני.
רוח התקופה היא רוח טובה כי יש לנו הזדמנות לאינטימיות, לראות את הילדים, לבנות תהליך ממשי.
כשאנחנו רוצים לחזור לשגרה, על איזו שגרה בכלל מדובר?
על ארבעים ילדים בכיתה?
על לחץ אינסופי של מבחנים וילדים שמרגישים שהם נשארים מאחור?
על מי שמבלים את רוב שעות היום בלמידה פסיבית בבתי הספר ואז בשיעורים פרטיים עד הערב?

דמיינו לרגע שמדובר בהזדמנות:
הילדים לא הולכים לבית הספר, אבל הם יכולים ללמוד בקבוצה קטנה ופרטית, בתהליך אמיתי, עם אותו צוות ואותם חברים, ללא חשש מחוסר יציבות.
הם מקבלים דפים ממוקדים, לומדים מה שצריך, לומדים כישורי חיים והתמודדות עם מצבים נזילים ובעיקר שזה תלוי בהם ולא במערכת.
הם לא לומדים 12 שעות ביום, אלא מתעוררים ומתחילים ללמוד באמת, בלי לחץ ואיומים.
אינטימיות, סביבה בטוחה, למידה מותאמת אישית, שעות נוחות.

בבוקר שגרתי, זה לא משנה אם יש לימודים בתיכון או לא, כי הם מגיעים למאהתחלה ושומרים על שגרה, תוך רכישת ידע, מיומנויות והנאה.

מה הם יקבלו בתהליך?

העצמה של יכולת ההתמודדות עם אתגרים ומשימות:

  • התלמידים יקבלו דרכים חדשות לגמרי לקחת על עצמם אחריות ויבחרו יעדים של מצוינות.

  • חיזוק ביטחון עצמי ותחושת מסוגלות גם במקצועות שנראו עד כה אבודים.

  • ביסוס חוויית הצלחה לצד כישורים חברתיים שנבנים במהלך תהליך למידה בקבוצה אינטימית קבועה.

  • קבלת מערך של טיפים וטריקים, מותאמים לחוזקות של כל משתתף, שיניעו אותם ללמידה בהנאה ומתוך מוטיבציה פנימית.

מה זה אומר בתכלס?

מה השינויים הצפויים?

  • תלמיד עצמאי שלוקח אחריות הוא תלמיד שמתעורר ומתארגן לבד לקראת משימות ולא עושה כי מנדנדים לו.

  • לא מפחדים לומר שרוצים לקבל ציון גבוה ועובדים לקראת המטרה.

  • רוכשים חברויות ולומדים לשתף פעולה ולא להתחרות על בסיס קנאה וחוסר בטחון.

  • מצמצמים את הפערים הלימודיים עד לרמה שכל תלמיד הופך למוביל, בקצב מותאם שלא גורר תסכול וחשש מכישלון.

מרכיבי הלמידה:

  • מפגשים – 4 פעמים בשבוע.

  • אורך כל מפגש – 4 שעות.

  • למידה בשיעור קבוצתי עם חלוקה קבועה של צוות ותלמידים.

  • מעקב אחר תכני בית הספר ללמידה מרחוק וביצוע מטלות.

  • למידה פרטנית, לפי הצורך.

  • חוברות אסטרטגיות, סיכומים ודפי בחינה.

  • הכנת מטלות כחלק מהערכות 30% וציונים פנימיים.

  • קשר מול צוות ביה"ס, ההורים, מאבחנים ומטפלים, לפי הצורך.

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

רוצים לשמוע מידע נוסף? דברו איתנו

המלצות

כמי שמעולם לא הצליח להשתלב במערכת החינוך וציוני היו נמוכים מאוד, עד שהגעתי למאהתחלה. היום אני מסיים בגרות אקסטרנית כבר בכיתה יא' עם ממוצע של מעל 90! המקום הכי טוב בעולם! היה שווה כל רגע"

הגעתי לפה בתור תלמיד שמקבל ציונים בסביבות ה10%, כשהגעתי לליאי המופלאה, היא לא ויתרה על כך שאני מסוגל להוציא ציונים טובים ועל הדרך לימדה אותי להיות ורסיה יותר טובה של עצמי.
בסופו של דבר, גם כחייל, אני מגיע לומר שלום כשאני יכול והמרכז הזה הפך למשפחה. באמת. משפחה. יושבים ולומדים לבד או עם תלמידים נוספים שמאתגרים אותך ואתה יותר טוב, תחרותי, יצירתי, ממוקד.
תהליך הלמידה הוא מאוד משמעותי והציונים הוכיחו עצמם. תוך שלושה חודשים קיבלתי 85 בבגרות בספרות לאחר שסיימתי את שנת הלימוד הקודמת על 10. כן 10 זו לא טעות הקלדה. אני מרגיש שהצלחתי לעבור בהצלחה גדולה את כל שאר הבגרויות בזכותה"

הגעתי למאהתחלה בכיתה י״א כשכבר הייתי מיואשת ומתוסכלת אחרי שטבעתי בכמויות החומר ולא ידעתי אפילו מאיפה להתחיל. לא ידעתי מה לעשות עם עצמי. הייתי בוכה כל יום במשך שבוע לפני מבחן בהיסטוריה.
במאהתחלה לימדו אותי איך ללמוד. לימדו אותי להבין ורק אחר כך לזכור. לימדו אותי שאפשר ללמוד גם כשלא משננים את הסיכומים מילה במילה כמו שמלמדים אותך בבית ספר.
אני מסיימת כאן שנתיים עם ציונים מעולים בזכות המיומנויות למידה והכלים לחיים שרכשתי כאן, אבל גם בזכות היחס המדהים, האיכפתיות והאמון שקיבלתי כאן. מקום שמסתכל עלייך קודם כל כבן אדם ולא כמכונה של ציונים.
ה״מורה״ הכי טובה שהייתה לי בחיים! מורה שיכולה להכיל כל כך הרבה סוגים שונים של תלמידים ולהתאים לכל אחד את שיטת הלימוד הייחודית שמתאימה לו.
מקום שהחזיר לי את הביטחון בלימודים.
אין ספק שזכיתי לא רק במורה מדהימה, אלא בבנאדם לחיים. זה מה שנקרא ״מורה לחיים״.

לפני שנתיים וחצי הגעתי ללמוד במאהתחלה, ולא חשבתי שאני אי פעם אצור כזה חיבור עם ״מורה פרטית״. הייתי בטוח שאני מגיע לכמה שיעורי תגבור בהיסטוריה והולך הביתה. אבל אצלך קרה משהו אחר. למדתי לא רק את כל המקצועות שהייתי צריך אלא גם להתמודד ולהצטיין. למדתי להכיר את ה״המורה הפרטית״ שלי יותר, וגם ליהנות מהסביבה החמימה והביתית שבנית, וקיימת אך ורק בזכותך.
איזה כיף למי שמתחיל עכשיו.

אין לי מילים לתאר כמה אני מעריך אותך על כל מה שעשית ועדיין עושה בשבילי. באמת שאני לא יודע מה הייתי עושה בלעדייך בכל התקופה הזאת (בטוח הייתי פורש). תודה רבה שהיית איתי כל השנתיים האלה. רק שתמשיכי להיות מה שאת ומי שאת כי באמת אין דברים כמוך .

באמת אין דומה לך! ליאוש שנלחמת על כל ילד/ה כמו לביאה שיצליחו ויפרחו, שלא תישן ולא תנוח עד שתראה את ההצלחה! תודה שפגשנו בך, שנכנסת ללב הילדים .
תודה שבאמת אכפת לך.

הגעתי למאהתחלה בסוף כיתה י' לפני מבחן מסכם בהיסטוריה במועד ב. במועד א קיבלתי 24. אחרי יומיים של למידה מדויקת קיבלתי 90.
בכיתה יא קיבלתי בבגרות בהיסטוריה 92 ובבגרות בספרות 94. הציונים שלי ממשיכים להיות גבוהים ואני נהנית מכל רגע במרכז. ליאוש שם בשבילי תמיד, בכל שעה ובכל עניין.

למה ללמוד דווקא בתכנית ארוכת טווח?

  • תהליכים לא נבנים בין לילה – לתלמידים רבים יש קשיים וגם התנגדויות פנימיות לתהליך למידה יסודי. התאמת הכלים ואסטרטגיות מאפשרים למידה ממוקדת בשלב מאוחר יותר.

  • מסר – מהו המסר שאנחנו רוצים להעביר כהורים? שלא צריך להשקיע לאורך זמן? שמדובר בעניין של מזל או כישרון? תהליך קבוע מחזק את כישורי ההתמדה.

  • מקום בטוח ומערכת יחסים שמבוססת על קשר מעמיק – בני הנוער זקוקים, השנה יותר מתמיד, למקום חם שיכיל אותם וידאג לצרכים שלהם. זה לא עובד במתכונת חד פעמית או חודשית.

נעים מאוד, שמי ליאי זילברמן, אבל המועדפים כבר קוראים לי ליאוש.

אני מורה, מרצה ומנטורית למצוינות, בעלת ניסיון של 23 שנים בהוראה והנחיה של תלמידים, הורים וסטודנטים.  מלמדת בקורסים לתלמידי תיכון וסטודנטים, מנחה סדנאות העצמה ומדריכת הורים לתלמידים במערכת החינוך העל יסודית.

אני מאמינה שמצוינות היא לא מילה גסה, לכן הקמתי את "מאהתחלה" – מרכז מצוינות אמיתי שנותן מענה רגשי ופדגוגי, ומוביל להצלחה, בשילוב תמיכה לתלמידים ולהורים.

אחרי כל השנים שבהן אני עובדת עם הורים ובני נוער, שנים שחקרתי את הסיבות האמיתיות לחוסר הצלחה ובעיקר להצלחה בלימודים, פיתחתי שיטת עבודה ייחודית שבאמצעותה כל תלמיד, (כולל תלמידים בעלי לקויות וקשיים שנכשלו כל חייהם), מפתח מיומנויות פדגוגיות ורגשיות ומממש את הפוטנציאל להצלחה. 

במהלך השנים, ליוויתי אלפי תלמידים וסטודנטים (וגם הורים), חלקם בעלי לקויות למידה וקשיי קשב וריכוז – להצטיינות בבחינות הבגרות ובמבחנים אקדמאיים.

אני מזמינה אתכם לקבל זווית חדשה, מרעננת ואופטימית על הצלחה.

כל האקשן בפייסבוק ואינסטגרם. הצטרפו אלינו:

גלילה למעלה